Voorraadbeheer

Voorraadbeheer is een breed begrip waarin verschillende/uiteenlopende interpretaties kunnen zijn.
Bij voorraadbeheer streeft men naar een optimale voorraad. Een goede voorspelling van de vraag houdt voorraadkosten laag en onze servicelevel zo hoog mogelijk.

Voorraadbeheer is niet een op zichzelf staand min/max-bestelsysteem, maar moet dynamisch reageren op ontwikkelingen in de marktvraag.
Zowel de werkzaamheden zelf moeten efficiënt verlopen door te zorgen dat de vakman het benodigde materiaal altijd bij zicht heeft, maar ook de administratieve handelingen erachter moeten op elkaar aansluiten om het totale proces zo efficiënt mogelijk te houden.

Voorraadbeheer op locatie

Recentelijk heeft KROON de digitale bouwcontainer geïntroduceerd, dit is een magazijncontainer welke op grote werkplaatsen wordt neergezet en dienst doet als mobiel magazijn. Het bevat alle gewenste bouwmaterialen en gereedschappen welke dagelijks nodig zijn op de bouw.

Elke KROON magazijncontainer is volledig ingericht, er is verlichting en er zijn enkele stroompunten aanwezig. Ook is de container voorzien van een lichte verwarming. De binnendeur kan worden geopend via een veilig, elektronisch slot. Zo kunnen alleen de juiste personeelsleden naar binnen. Aanvullen van voorraad gaat met onze snelle scan-app. Klik hier voor meer informatie over onze bouwcontainer.

Voorraadbeheer in de werkbus

Voor grotere organisaties zoals woningbouwverenigingen kunnen we de werkbussen bevoorraden en deze ook blijven aanvullen. Door ons totaalassortiment is slechts één leverancier benodigd.

Bestellen van nieuwe voorraad gaat snel en gemakkelijk via onze scan-app (klik voor informatie). Daarnaast bieden we minder administratieve handelingen. Alle artikelen komen overzichtelijk op één factuur en indien gewenst uitgesplitst per werkbus.

Hoe werkt voorraadbeheer in de werkbus?

We beginnen met het bepalen welke producten standaard in de werkbus moeten liggen. Indien u al klant bent van KROON kunnen we dit mede bepalen op vorige bestellingen. Hierna bespreken we per product of productgroep welke aantallen standaard op voorraad moeten zijn.

Wanneer de monteur iets gebruikt wordt het product gescand en weten wij de actuele voorraad. Wanneer de voorraad van een product te laag is wordt deze op een afgesproken plek de volgende dag bezorgd door ons eigen personeel.

Naast dit assortiment stellen we ook een lijst samen met producten welke vaak benodigd zijn, maar niet standaard in de werkbus hoeven te liggen. Van deze producten maken wij bijvoorbeeld een bestelboek met afbeeldingen en barcodes waarmee met de eerder genoemde scan-app ook deze artikelen mee kunnen worden besteld.

Meer informatie? Neem contact op met één van onze vertegenwoordigers. We bepreken graag samen de mogelijkheden. Onderstaand formulier invullen is ook mogelijk.