FAQ

Afhalen

Uw internetbestelling kunt u op een van de 10 vestigingen van Kroon afhalen. U bespaart op deze wijze verzendkosten. U krijgt een seintje wanneer u uw order in de vestiging van uw keuze kunt afhalen. U kunt uw bestelling ook aan ons mailen of faxen. Vermeld dan wel waar u deze wilt komen afhalen. U kunt uw order bij afhalen contant betalen of pinnen.

Vanzelfsprekend kun u ook zonder voorafgaande order een van onze 10 vestigingen bezoeken en goederen kopen. U krijgt advies en u kunt hier uw goederen meteen meenemen. Zowel voor de professionele afnemer als de particulier. Let op: niet ons gehele webshop-assortiment is in alle vestigingen op voorraad.


Bestellen

Iedereen kan in onze webshop bestellen. Indien u nog geen logingegevens hebt dient u eenmaal uw naam en adresgegevens in te voeren. Voor reeds bij ons bekende klanten geldt dat wij klantspecifieke logingegevens hanteren. Deze kunt u aanvragen bij uw contactpersoon of gewoon bij een van onze verkoopmedewerkers.

We kunnen uw bestelling ook in s@lesindebouw formaat verwerken.

U kunt naast voornoemde manieren ook telefonisch, per fax, EDI of mail bestellen.


BTW

Alle prijzen die wij tonen in onze webshop en op onze website luiden exclusief BTW tenzij expliciet anders is aangegeven.

Onze offertes en de prijzen in onze vestigingen zijn (tenzij anders aangegeven) eveneens exclusief BTW.


Creditcard

 

 

 

 

We ondersteunen betaling via de creditcards: Master- en Visacard. 

 

Garantie

Vanzelfsprekend wordt op alle aangeschafte goederen garantie verleend. Dit kan per artikel verschillen. Kroon volgt de fabrieksgarantie.


iDEAL

De webshop ondersteunt betalingen via iDEAL.  Als u niet via iDEAL kunt/wilt betalen kunt  u ook kiezen voor bank overschrijving. Na ontvangst van uw gewone bankoverschrijving maken wij uw bestelling gereed en zullen deze aan u verzenden.

 
Juistheid informatie

Wij besteden veel zorg aan de informatie op onze website. Toch is alle informatie onder voorbehoud van (type)fouten, prijswijzigingen en vergissingen.

 
Klant worden bij Kroon

Met de  betaalwijzen iDEAL, Sofort (België), bankoverschrijving en creditcard kunt u onmiddellijk uw order via de webshop bij Kroon bestellen.

Als u een klantspecifieke inlog wenst kunt u het contactformulier op de contactpagina invullen. Wij nemen vervolgens contact met u op. Wij zullen u verzoeken een recent uittreksel uit het handelsregister aan ons te overleggen zodat we de juiste naam in ons bestand vast kunnen leggen.


Kroon BV

Kroon BV is in 1908 ontstaan in Hoogezand. Kroon is in Noord-Oost Nederland een belangrijke toeleverancier aan de bouw, scheepsbouw en industrie. Het specifieke hang- en sluitwerk voor de jacht- en scheepsbouw wordt wereldwijd verkocht.


Kwaliteit

Kroon is een door Lloyds ISO gecertificeerde onderneming volgens de ISO9001 norm.


Leveringsvoorwaarden

Onze leveringen geschieden onder de voorwaarden van Vertaz welke laatstelijk zijn gedeponeerd bij de griffie van de arrondissementsrechtbank te 's Gravenhage. Een exemplaar van de leveringsvoorwaarden wordt u op aanvraag toegezonden. Prijswijzigingen en zet/drukfouten voorbehouden.


Mastercard

U kunt bij ons betalen met Mastercard. Zie Creditcard hierboven.


Particulieren

We leveren ook aan particulieren. Particulieren kunnen contant, bankoverschrijving, per pin, creditcard of iDEAL betalen.


Privacy

De persoonsgegevens die aan Kroon worden verstrekt worden niet aan derden verstrekt, tenzij dit noodzakelijk is ten behoeve van garantie of een reparatie.


Prijzen

Alle prijzen die wij tonen in onze webshop en op onze website luiden exclusief BTW tenzij expliciet anders is aangegeven. Onze offertes en de prijzen in onze vestigingen zijn (tenzij anders aangegeven) eveneens exclusief BTW.

Voor reeds bij ons bekende klanten geldt dat wij klantspecifieke inloggegevens hanteren. Deze kunt u aanvragen bij uw contactpersoon of gewoon bij een van onze verkoopmedewerkers.


Reparaties

Uw machines en gereedschappen kunnen wij voor u repareren. Buiten de garantieperiode zijn hier echter altijd kosten aan verbonden. Ook wanneer blijkt dat uw defecte artikel niet gerepareerd kan worden, zijn wij altijd genoodzaakt onderzoekskosten in rekening te brengen.

Particuliere klanten:

• Wij volgen de individuele leveringsvoorwaarden van de leverancier.

• Wij vragen een aanbetaling van € 21,00 excl. BTW per artikel.

• Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming, dan wordt gevraagd of u het artikel voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na uw toestemming.

• Wanneer u besluit het artikel niet te repareren, dan kunt u het gedemonteerd komen afhalen. De onderzoekskosten volgens de voorwaarden van de leverancier worden dan op nacalculatie verrekend met uw borg.

Klanten met debiteurnummer:

• Wij volgen de individuele leveringsvoorwaarden van de leverancier.

• Als bij onderzoek blijkt dat de prijs van de reparatie hoger zal zijn dan de kostenraming, dan wordt gevraagd of u het artikel voor die hogere prijs wil laten repareren. In dat geval vindt de reparatie pas plaats na uw toestemming.

• Wanneer u besluit het artikel niet te repareren, worden de onderzoekskosten volgens de voorwaarden van de leverancier aan u doorberekend.


Retour

Alleen retourzendingen die van tevoren zijn aangemeld via de speciale pagina op deze site kunnen worden geaccepteerd. U heeft het recht goederen binnen 14 dagen na levering aan ons te retourneren. Enkel artikelen die ongebruikt zijn en in onbeschadigde verpakking kunnen wij retour nemen. Indien u via iDEAL, Paypal, creditcard of onder vooruitbetaling bij ons heeft besteld zullen wij het bedrag waarop u recht heeft binnen enkele dagen aan u terug storten nadat de bankrekening bij ons bekend is. Klik hier indien u een artikel aan ons wilt retourneren.

U dient uw retouren, met alle toebehoren, degelijk in te pakken en samen met een kopie van de factuur en het retourformulier voldoende gefrankeerd aan ons terug te zenden. 

Het retouradres luidt:

            Kroon BV

            Zwedenweg 2

            9601 ME Hoogezand

U mag uw retour ook afgeven bij een van onze vestigingen. Wij verwijzen u naar ons overzicht. Doet u hier wel een kopie van uw factuur en het retourformulier bij.



Verzendkosten

De verzendkosten voor rekeningklanten worden op basis van geldende afspraken aan de order toegevoegd. Dit gebeurt nadat u uw order heeft geplaatst en aan ons verstuurd. De verzendkosten bij betaling via iDEAL afrekenen bedragen € 7,87 (€ 6,50 excl BTW). Dit geldt voor adressen op het vaste land in Nederland. De verzendkosten naar Waddeneilanden en Zeeuws Vlaanderen bedragen € 24,14 (€ 19,95 excl BTW) per order. Indien de orderwaarde hoger is dan € 423,50 (€ 350 excl BTW) worden u geen verzendkosten in rekening gebracht. Die nemen wij dan voor onze rekening.


Vestigingen

Kroon heeft 10 vestigingen in Groningen, Friesland en Drenthe. Wij verwijzen u naar ons overzicht.